Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη

14-09-18, 09:56

Οδύσσεια: Πολυμήχανοι εν δράσει

Odyssea

Τι θα λέγατε εάν σε μία θεατρική παράσταση δεν ήσασταν μόνο θεατές;

Πώς θα σας φαινόταν εάν στη γνωστή περιπέτεια της Οδύσσειας μπορούσατε να προτείνετε λύσεις στους συντρόφους για να ξεπεράσουν ένα εμπόδιο, να μαντέψετε τις σκέψεις του Οδυσσέα ή να δώσετε τη δική σας εκδοχή για την εξέλιξη της ιστορίας; Τι θα απαντούσατε στην ερώτηση: Ποίος είναι ο γενναίος, ποιος είναι ο πιο δυνατός, τι είναι θάρρος, τι είναι πίστη, τι είναι επιμονή, τι είναι απόλαυση; Θυμάσαι;

Πως: Σε αυτή την παραστατική εκδοχή της Οδύσσειας τα παιδιά γίνονται συμμέτοχοι της θεατρικής αφήγησης. Έτσι, κατά τη διάρκεια της παράστασης-αφήγησης η δράση διακόπτεται και τα παιδιά καλούνται μέσα από συγκεκριμένες δραστηριότητες να εμπλουτίσουν και να εμβαθύνουν σε στιγμές της ιστορίας. Οι δραστηριότητες βασίζονται στις τεχνικές του εκπαιδευτικού δράματος κι ενδεικτικά μπορεί να είναι μία παγωμένη εικόνα, μία κινητική σκηνή, οι σκέψεις του ήρωα, διάδρομος συνείδησης, κ.α. Επιπλέον στο παραστασιακό μέρος του εργαστηρίου χρησιμοποιούνται ποικίλες θεατρικές τεχνικές όπως θέατρο σκιών, εμψύχωση κούκλας, δημιουργία ηχητικών τοπίων, αφήγηση κ.α

Μέσα από αυτή τη βιωματική διαδικασία τα παιδιά αποκτούν μία πιο ενεργητική στάση απέναντι στην ιστορία, οξύνουν τη φαντασία τους, ενισχύουν την κριτική τους σκέψη και απαλλάσσονται από την αγωνία του σωστού και του λάθους.

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ.

 

Τελευταία τροποποίηση στις 20-09-18, 12:58