Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Δικτυακή Εκπαιδευτική Πύλη

23-10-15, 11:58

21ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Αστρονομίας και Διαστημικής 2016

Σας ενημερώνουμε ότι η Εταιρεία Αστρονομίας και Διαστήματος προκηρύσσει τον 21ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Αστρονομίας και Διαστημικής 2016 για το σχολικό έτος 2015-2016.
Σκοπός του διαγωνισμού είναι η περαιτέρω ενασχόληση και εμβάθυνση των μαθητών στην επιστήμη της Αστρονομίας, της Αστροφυσικής και της Διαστημικής, η εξοικείωσή τους με τις θαυμαστές τελευταίες ανακαλύψεις των τεχνητών δορυφόρων και άλλων παρατηρητηρίων και η επιβράβευση της ενδόμυχης και διερευνητικής αυτής προσπάθειάς τους.

Ο Διαγωνισμός Αστρονομίας διεξάγεται ήδη τα τελευταία χρόνια όχι μόνο στα Λύκεια αλλά και στα Γυμνάσια της χώρας, με διαφορετικά θέματα. Οι φάσεις του διαγωνισμού θα είναι τρεις (3) για τα Γυμνάσια και τέσσερις (4) για τα Λύκεια. Ας σημειωθεί, όμως, ότι στις τέσσερις φάσεις του διαγωνισμού που αφορούν στους μαθητές Λυκείου, εκτός από γνώσεις Αστρονομίας, απαιτούνται και στοιχειώδεις γνώσεις Μαθηματικών και Φυσικής.

Η εξεταστέα ύλη του διαγωνισμού είναι ενδεικτικά αυτή που περιλαμβάνεται στα εξής βιβλία:

Για το Γυμνάσιο (κατά σειρά σημαντικότητας):
1. Μαυρομμάτη Κωνσταντίνου: «Στοιχεία Αστρονομίας, Αστροφυσικής και Διαστημικής» 1ο τεύχος, «Το ηλιακό μας σύστημα», Βόλος, 2011, 2ο τεύχος, «Αστέρες, Γαλαξίες, Σύμπαν, Ουράνια Σφαίρα, Τηλεσκόπια», Βόλος, 2012 και 3ο τεύχος, «Διαστημική και Νέες αστρονομικές θεωρίες και ανακαλύψεις», Βόλος, 2013, εκδόσεις της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος.
2. Μαυρομμάτη Κωνσταντίνου: «Λεξικό Αστρονομίας», έκδοση της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος, 2006.
3. «Θέματα και απαντήσεις Διαγωνισμών Αστρονομίας», τόμος 1ος έκδοση της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος, 2006.
4. «Θέματα και απαντήσεις Διαγωνισμών Αστρονομίας», τόμος 2ος έκδοση της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος, 2012.

Για το Λύκειο (κατά σειρά σημαντικότητας):
2. «Θέματα και απαντήσεις Διαγωνισμών Αστρονομίας», τόμος 1ος, έκδοση της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος, 2006.
3. «Θέματα και απαντήσεις Διαγωνισμών Αστρονομίας», τόμος 2ος, έκδοση της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος, 2012.
4. Αυγολούπη Σταύρου – Σειραδάκη Ι.: «Παρατηρησιακή Αστρονομία», εκδόσεις Πλανητάριο, Θεσσαλονίκη, 2010.

Συνοπτικός Πίνακας Διαγωνισμού:

1η Φάση: «ΕΥΔΟΞΟΣ», από τη Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2015 μέχρι και τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015.
Ηλεκτρονικά, μέσω της ιστοσελίδας www.astronomos.grΠΡΟΣΟΧΗ: Έγκυρη συμμετοχή στην 1η φάση θα θεωρηθεί αν ολοκληρωθεί η ηλεκτρονική διαδικασία της εξέτασης και πατηθεί το κουμπί «ΑΠΟΣΤΟΛΗ» το αργότερο μέχρι τις 23:59 της 14ης Δεκεμβρίου 2015.

2η Φάση: «ΑΡΙΣΤΑΡΧΟΣ», το Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2016 και ώρα 9 π.μ.
Στα διάφορα Γυμνάσια και Λύκεια (Εξεταστικά Κέντρα) της χώρας. Δηλώσεις συμμετοχής στο διαγωνισμό μπορούν να υποβάλουν οι μαθητές στους Διευθυντές των Γυμνασίων και των Λυκείων τους μέχρι την 3η Φεβρουαρίου 2016.

3η Φάση: «ΙΠΠΑΡΧΟΣ», το Σάββατο 9 Απριλίου 2016 και ώρα 5 μ.μ.
Στον Βόλο, στο αμφιθέατρο του Οικονομικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Γεωργίου Καρτάλη 72– Ροζού, πρώην Γαλλικό Ινστιτούτο).

4η Φάση: «ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΣ», Σάββατο και Κυριακή, 25 & 26 Ιουνίου 2016.
Μόνο για τη στελέχωση της Εθνικής Ολυμπιακής Ομάδας Αστρονομίας και Αστροφυσικής.
Στον Βόλο, στο αμφιθέατρο του Οικονομικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Γεωργίου Καρτάλη 72 – Ροζού, πρώην Γαλλικό Ινστιτούτο).

Οι μαθητές και οι καθηγητές που επιθυμούν να πληροφορηθούν οτιδήποτε σχετικό με το διαγωνισμό μπορούν να επικοινωνούν με τους παρακάτω τρόπους:
1. Ταχυδρομική διεύθυνση:
Εταιρεία Αστρονομίας και Διαστήματος,
Γεωργίου Καρτάλη 72 – Ροζού
383 33 Βόλος

2. Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail):
• ead-volos_at_astronomos.gr (αντικαταστήστε το _at_ με @)
• zachilas_at_uth.gr
• mavrommk_at_otenet.gr

3. Τηλέφωνα:
• 24.210 - 51.061, 24.210 - 46.253 & 6973.026.260 Μαυρομμάτης Κων/νος, μαθηματικός - Πρόεδρος της Εταιρείας Αστρονομίας & Διαστήματος.
• 6944.535.455 Ζαχείλας Λουκάς, Επίκουρος Καθηγητής Παν/μίου Θεσσαλίας - Γραμματέας της Εταιρείας Αστρονομίας & Διαστήματος.
• 24.210 - 28.860 & 6978.834.548 Ξενάκης Χρήστος, επίτιμος σύμβουλος Φυσικών – Αντιπρόεδρος της Εταιρείας Αστρονομίας & Διαστήματος.

4. FΑΧ:
• 24.210 - 51.061 Μαυρομμάτης Κων/νος, μαθηματικός - Πρόεδρος της Εταιρείας Αστρονομίας & Διαστήματος.

5. ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ:www.astronomos.gr

Αναλυτικές πληροφορίες για το διαγωνισμό θα βρείτε στα συνημμένα αρχεία: έγγραφο, αφίσα.

Διαβάστηκε 2752 φορές