STE(A)M

Στην κατηγορία αυτή θα αναρτάται πρωτότυπο υλικό από projects τύπου STEM και STEAM που έχουν εκπονηθεί από δημόσια ή ιδιωτικά Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

εικόνα κατασκευής

Ομάδα εκπαιδευτικών ειδικοτήτων STEM από διάφορα σχολεία της Κρήτης συνεργάστηκαν για τη δημιουργία ενός πρωτότυπου προσομοιώματος STEM κατασκευής, και συγκεκριμένα μίας μνήμης Flash. Ανάλογα με την ειδικότητα του κάθε εκπαιδευτικού και το σχολείο, έγινε παρουσίαση της κατασκευής στους μαθητές σε όλα τα στάδια της δημιουργίας της και έγινε διασύνδεση με τα αντίστοιχα μαθήματα. Στο 1ο ΕΠΑΛ Αρκαλοχωρίου έγινε διασύνδεση με τα μαθήματα της Φυσικής και της Χημείας σε όλες τις τάξεις του σχολείου. Οι μαθητές μελέτησαν θέματα που έχουν να κάνουν με τη δομή της ύλης, τα άτομα, την κίνηση των ηλεκτρονίων, τον μικρόκοσμο και τη νανοκλίμακα, ενώ έκαναν και τις δικές τους προτάσεις. Το βασικότερο ήταν ότι μπόρεσαν να δουν τη συνεργασία των διαφόρων γνωστικών αντικειμένων STEM στη δημιουργία μιας κατασκευής.

Η κατασκευή ήταν μία προσομοίωση μιας μνήμης Flash (φλασάκι μνήμης) σε μεγέθυνση, μέσα στην οποία μπορούσε να κινηθεί ένα ρομποτάκι. Μέσα στο προσομοίωμα υπήρχαν τέσσερις οκτάδες από σφαιρίδια με κόκκινο και μπλε χρώμα σε κάθε τους πλευρά, που αναπαριστούσαν την αποθήκευση της πληροφορίας στο φλασάκι στο δυαδικό σύστημα, ανάλογα με τη φόρτιση των θαλάμων των τρανζίστορ (κόκκινο για το "0" ("off") και μπλε για το "1" ("on")). Το ρομποτάκι είχε προγραμματιστεί μέσω μικροελεγκτή Arduino, ώστε κινούμενο να μπορεί να διαβάζει τα κόκκινα και μπλε σφαιρίδια ως "off" και "on" που αναπαριστούσαν τις πληροφορίες που είναι γραμμένες στο δυαδικό σύστημα, και συγκεκριμένα μία λέξη 4 γραμμάτων. Στη συνέχεια μπορούσαμε να πάρουμε την πληροφορία αυτή στον υπολογιστή και να μας απεικονίσει τη λέξη που ήταν αποθηκευμένη στο εικονικό μας φλασάκι μνήμης.

Βίντεο με την προσομοίωση:

https://www.youtube.com/watch?v=Ry-iy78mLFk

Περισσότερες πληροφορίες:

http://apostolakakis.blogspot.com/p/stem.html

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Αποστολακάκης Αβραάμ, φυσικός, 1ο ΕΠΑΛ Αρκαλοχωρίου

 

Το πρόγραμμα αυτό αποτέλεσε εφαρμογή της διδακτικής πρότασης που δημιούργησαν επτά εκπαιδευτικοί Β/θμιας Εκπαίδευσης στα πλαίσια της συμμετοχής τους στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Σύγχρονα Ζητήματα Επιστήμης και Τεχνολογίας» που υλοποιήθηκε από το Εργαστήριο Διδακτικής των Θετικών Επιστημών (ΕΔΘΕ) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης σε συνεργασία με το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) Κρήτης.

Οι καθηγητές που δημιούργησαν τη διδακτική πρόταση ήταν οι: Αποστολακάκης Αβραάμ, Δακανάλη Μαρία, Κασσωτάκη Σοφία, Κοντοπόδης Μιχαήλ, Κορακάκη Ελένη, Παντελάκη Άννα, Περυσινάκη Ειρήνη.

kriti

Το σχολικό έτος 2020-21, είκοσι μαθητές από σχολεία του νομού Ηρακλείου, ασχολήθηκαν με τη δομή και τη λειτουργία της μνήμης Flash (φλασάκι μνήμης).

Οι μαθητές εργάστηκαν εξ’ αποστάσεως σύγχρονα και ασύγχρονα. Όλες οι διδακτικές ενότητες προσεγγίστηκαν μέσω πειραματισμού και διερεύνησης.

Οι μαθητές ασχολήθηκαν με τα παρακάτω αντικείμενα:

  • Μέγεθος –κλίμακα, ιδιότητες που εξαρτώνται από το μέγεθος (κατασκεύασαν μοντέλα, πειραματίστηκαν με το φαινόμενο του Λωτού)
  • Τρόπος δόμησης της ύλης, ατομικά τροχιακά, spin (κατασκεύασαν το ατόμου του Ηλίου)
  • Δυαδικό σύστημα αρίθμησης, αποτίμηση του δυαδικού συστήματος αρίθμησης από την Επιστήμη Υπολογιστών (προγραμματισμός στο tinkercad ,δημιουργία κώδικα)
  • Ηλεκτρισμός (δημιούργησαν κυκλώματα με Arduino)
  • Κατασκεύασαν μνήμη Flash με 3D Designs στο tinkercad.
  • Συναντήθηκαν με ειδικούς Επιστήμονες- Ερευνητές από τον τομέα της Νανοτεχνολογίας

Βίντεο κατασκευές του ατόμου του Ηλίου:

https://youtu.be/QlmKZf_S7UM και

https://youtu.be/mA21psBWX3c

Η ιστοσελίδα με υλικό του προγράμματος: Όμιλος Πειραματισμός Θετικών Επιστημών -STEM (omiloscience.blogspot.com)

Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια Ομίλου Φυσικών Επιστημών του Πρότυπου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου Κρήτης.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Κορακάκη Ελένη

Το πρόγραμμα αυτό αποτέλεσε εφαρμογή διδακτικής πρότασης που δημιούργησαν επτά εκπαιδευτικοί Β/θμιας Εκπαίδευσης στα πλαίσια της συμμετοχής τους στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Σύγχρονα Ζητήματα Επιστήμης και Τεχνολογίας» που υλοποιήθηκε από το Εργαστήριο Διδακτικής των Θετικών Επιστημών (ΕΔΘΕ) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης σε συνεργασία με το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) Κρήτης.

Οι καθηγητές που δημιούργησαν την διδακτική πρόταση ήταν: Αποστολακάκης Αβραάμ, Δακανάλη Μαρία, Κασσωτάκη Σοφία, Κοντοπόδης Μιχαήλ, Κορακάκη Ελένη, Παντελάκη Άννα, Περυσινάκη Ειρήνη.

erasmus3

Ρομποτικός Κάδος Κομποστοποίησης: Η συμμετοχή του 2ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας στο διαγωνισμό "Think Smart, Create Green" που διοργανώθηκε από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το EU - CONEXUS, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus KA3 "ACT"

Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε στον σύνδεσμο αυτόν

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ανθή Αποστολίδου, Φυσικός, MSc

erasmus2

Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε στον σύνδεσμο αυτόν

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ανθή Αποστολίδου, Φυσικός, MSc

erasmus

 Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε στον σύνδεσμο αυτόν

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Ελπινίκη Ταστάνη ΠΕ02 

 Δημιουργία Υλικού: Ανθή Αποστολίδου, Φυσικός, MSc

 

mars

Το παρακάτω διδακτικό σενάριο μαθήματος, εκπονήθηκε το σχολικό έτος 2020-21 στα πλαίσια του προγράμματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που εντάχθηκαν πιλοτικά στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα των Πειραματικών σχολείων. Το πρόγραμμα του ΙΕΠ για τα εργαστήρια δεξιοτήτων περιλαμβάνει 4 θεματικούς άξονες, ένας εκ των οποίων έχει ως τίτλο «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία (Χτίσε νέες ιδέες, δώσε νέες λύσεις). Η εκπαιδευτική ρομποτική και το Steam εντάσσεται σε αυτόν τον άξονα, ως υποθεματική. Σκοπός της ενασχόλησης των μαθητών με αυτήν είναι να καταπιαστούν με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική, την τεχνολογία και να κατανοήσουν τα βασικά χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό. Επίσης, οι μαθητές μπορούν να σχεδιάζουν προγράμματα και να εξασκούνται στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης και στην επίλυση προβλημάτων. Ως αφορμή της υλοποίησης των παρόντων εργαστηρίων, αποτέλεσε η πρόσφατη προσεδάφιση του Rover Perseverance στον Άρη. Οι μαθητές (Ε’Δημοτικού), έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το γεγονός αυτό, το οποίο και συνέπεσε χρονικά με τη διδασκαλία της Ενότητας «Μυστήρια-Επιστημονική Φαντασία» της Γλώσσας Ε’Δημοτικού. Στη συγκεκριμένη ενότητα της Γλώσσας αναφέρεται η προσπάθεια για ανακάλυψη πλανητών που θα μπορούσαν δυνητικά στο μέλλον να αποικηθούν από τους ανθρώπους και οι προϋποθέσεις που θα έκαναν κάτι τέτοιο εφικτό.

Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε το επισυναπτόμενο αρχείο.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός : Τσαμπίκα Αργυρού – 2ο Π.Δ.Σ Ρόδου

xilofona2

Τα παιδιά του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρόδου φτιάχνουν ξυλόφωνα από άχρηστα υλικά, με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Μουσικής Αγωγής, κας Άννας Σαντορινιού. 

Δέιτε το βίντεο εδώ κι εδώ

aporrimata2

Το παρόν project έχει ως θέμα την ανακύκλωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών απέναντι στη σωστή χρήση των ανακυκλώσιμων υλικών. Στόχος των δραστηριοτήτων είναι να ενημερωθούν και να συνειδητοποιήσουν τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον. Να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές για το πρόβλημα των σκουπιδιών, να μπορούν να ξεχωρίζουν τα υλικά, το χρόνο αποσύνθεσης υλικών καθημερινής χρήσης, σε ποιον κάδο ανακυκλώνεται το κάθε υλικό. Να γνωρίσουν ότι τα απορρίμματα μετατρέπονται σε πρώτες ύλες από τις οποίες παράγονται νέα ανακυκλώσιμα αγαθά. Να συνειδητοποιήσουν τις πραγματικές τους ανάγκες και όχι τις επιθυμίες τους που τους οδηγούν στην εύκολη κατανάλωση και επομένως στην παραγωγή τόσων αποβλήτων. Να βιώσουν και να συνειδητοποιήσουν μέσα από δράσεις-με άξονες την εικαστική τέχνη και το θεατρικό παιχνίδι την προστασία της γης. Ότι όλοι έχουμε ευθύνη απέναντι στο περιβάλλον και τη δυνατότητα στη διάσωση του πλανήτη μας.

Η δράση παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της διακρατικής συνάντησης Ελλάδας, Ιταλίας, Ισπανίας, Πολωνίας και Ρουμανίας του προγράμματος eSCC: European Students Collaborate Coop - Eramus+ KA229 που εκπονεί το σχολείο To εν λόγω project είναι επιμέρους  project του σχολείου  "Nea Karya Science Lab Academy". Το έργο εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Eramsus+ ΚΑ2019 "STEM CULTURE of 21st Century” που διοργανώνει το Δημοτικό Σχολείο Νέας Καρυάς και του Erasmus+ «Reflecting 4 Change» που διοργανώνει το ΙΕΠ. Πρόκειται για ένα project στο οποίο συμμετείχαν διάφορες τάξεις του σχολείου. Το project αποτελείται από ένα σύνολο δράσεων που υλοποίησαν η μαθητές κατά της "φοίτησή" τους στο "Nea Karya Science Lab Academy" του σχολείου. Κάθε εκπαιδευτικός επέλεξε μία θεματολογία και δράσεις ανάλογες με τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Κατά την ολοκλήρωση του project όλοι οι μαθητές  που "φοίτησαν" στην εν λόγω "Ακαδημία" πήραν την αντίστοιχη βεβαίωση "φοίτησης".

Συντονίστρια έργου: Καψάλη Δέσποινα

 Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Δεληγιάννη Βαΐτσα

tomy3

 Προτάσεις δραστηριοτήτων STEM Γίγαντα. Μια εισήγηση, «ο Γίγαντας TOMY εκπαιδεύεται στη ρομποτική», που παρουσιάστηκε στην Επιμορφωτική Ημερίδα «Lets STEM...Lets STEAM στο Νηπιαγωγείο» του 3ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ Αττικής

Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε εδώ :

Εκπαιδευτικός: Παπαευθυμίου Αικατερίνη

 

Σχολείο: 5ο Νηπιαγωγείο Πύργου

sismos2

Στα πλαίσια της θεματικής "Το χωριό μου" οι μαθητές του  Νηπιαγωγείου Πιπεριάς Πέλλας περιηγούνται εικονικά στο χωριό τους, την Πιπεριά Πέλλας, μέσω του google maps, παρατηρούν τα κτίρια, βρίσκουν τα σπίτια τους και αποφασίζουν να φτιάξουν τα δικά τους κτίρια-σπίτια.

Υπεύθυνη  Εκπαιδευτικός: Μπεγλοπούλου Μαρία (Νηπαγωγός)

Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε εδώ

 

Σελίδα 1 από 4