Καινοτομία

Στην κατηγορία αυτή θα αναρτάται πρωτότυπο υλικό από εκπαιδευτικές επισκέψεις-εκδρομές και projects τύπου STEM και STEAM που έχουν εκπονηθεί από δημόσια ή ιδιωτικά Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

PEIRAMA2Οι μαθητές του 21ου Γυμνασίου  Αθηνών χωρίζονται σε μια ομάδα των 6 (3 μαθητές της Α’ Γυμνασίου και 3 μαθητές της Γ’ Γυμνασίου) που συνεργάζονται με σχολείο της Ολλανδίας (Eerde International Boarding School) και τα υπόλοιπα παιδιά (όλα τα τμήματα της Α’ Γυμνασίου) που εκτελούν το πείραμα ως μορφή project.

(Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Θεόδωρος Μαλιδέρος)

Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε εδώ

 

votanokipos

Σκοπός του προγράμματος κηπουρικής στην τάξη είναι να αυξήσει το ενδιαφέρον και να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές στην καλλιέργεια φυτών/βοτάνων, να παρέχει στα παιδιά ευκαιρίες να σκέφτονται και να ενεργούν ως συνειδητοί και σύγχρονοι πολίτες, αγρο-οικολόγοι, σε μια βιώσιμη ανάπτυξη κοινωνιών, οι οποίες καλλιεργούν φυτά οργανικά σε γεωργικές οικονομίες και τις συνήθειες της υγιεινής διατροφής. Η ενσωμάτωση της οργανικής κηπουρικής στην τάξη βοηθά τους μαθητές να κατανοήσουν πώς οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον και πώς καλλιεργείται η τροφή. Επίσης τους βοηθά να κατανοήσουν τον τρόπο καλλιέργειας και να υιοθετήσουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Σε αντίθεση με κάποιες άλλες δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχουν κατά την διάρκεια των σχολικών τους χρόνων, η κηπουρική είναι μια δραστηριότητα στην οποία μπορούν να συμμετάσχουν για το υπόλοιπο της ζωής τους. Σε προσωπικό επίπεδο, η κηπουρική δημιουργεί αυτοπεποίθηση, αυτοεκτίμηση και υπερηφάνεια καθώς τα παιδιά βλέπουν τις προσπάθειές τους να μετατρέπονται σε όμορφους και παραγωγικούς βοτανόκηπους. Οι μαθητές αναπτύσσουν αισθητικές δεξιότητες και διδάσκονται στην παρατήρηση και στην υπομονή. Ο έπαινος που λαμβάνουν από συμμαθητές, γονείς, δασκάλους και μέλη της κοινότητας ενισχύει την ευθύνη και ίσως τους εισάγει στα οφέλη του εθελοντισμού και της ενεργού συμμετοχής. Οι δραστηριότητες διδασκαλίας και μάθησης περιλαμβάνουν έρευνες, πειραματισμούς, μετρήσεις και κατασκευές. Οι μαθητές εμπλέκονται με πάθος σε κάθε είδους δραστηριότητες του σχολικού βοτανόκηπου.

Στόχοι

  • Να αναγνωρίσουν οι μαθητές βασικές κατηγορίες φυτών όπως αρωματικά, καλλωπιστικά, και να διακρίνουν τα χαρακτηριστικά τους.
  • Να καλλιεργήσουν βότανα (σπόρους/ φυτά) σε γλάστρες μέσα στην τάξη και να αποκτήσουν γνώσεις πάνω στις ιδιότητες, την καλλιέργεια και τη χρήση των βοτάνων.
  • Να παρατηρήσουν και να περιγράψουν την ανάπτυξη των φυτών.
  • Να μάθουν τον κύκλο εργασιών που πρέπει να γίνουν σε έναν σχολικό βοτανόκηπο.
  • Να φροντίζουν τα φυτά και να αναλάβουν πρωτοβουλίες.
  • Να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με το ρόλο των φυτών/ βοτάνων στις σύγχρονες διατροφικές συνήθειες.
  • Να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη να δείχνουν σεβασμό και να προστατεύσουν το περιβάλλον.
  • Να γράψουν ιστορίες για τα περιστατικά και τις εμπειρίες της καλλιέργειας σπόρων και των φυτών καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.
  • Να προσεγγιστεί η εκπαίδευση STEAM με εναλλακτικό δημιουργικό τρόπο στην πρώτη σχολική ηλικία.

Πρόκειται για ένα (δια) θεματικό/διεπιστημονικό θέμα το οποίο συνδυάζει  σχεδόν όλους τους θεματικούς τομείς όπως Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη, Μυθολογία, Θρησκευτικά, Αισθητική Αγωγή. Η δράση παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της διακρατικής συνάντησης Ελλάδας, Ιταλίας, Ισπανίας, Πολωνίας και Ρουμανίας του προγράμματος eSCC: European Students Collaborate Coop - Eramus+ KA229 που εκπονεί το σχολείο μας.

(Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Σκανδάλη Σωτηρία)

Το έργο εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Eramsus+ ΚΑ2019 "STEM CULTURE of 21st Century” που διοργανώνει το Δημοτικό Σχολείο Νέας Καρυάς και του Erasmus+ «Reflecting 4 Change» που διοργανώνει το ΙΕΠ. Πρόκειται για ένα poject στο οποίο συμμετείχαν διάφορες τάξεις τους σχολείου. Το project αποτελείται από ένα σύνολο δράσεων που υλοποίησαν η μαθητές κατά της "φοίτησή" τους στο "Nea Karya Science Lab Academy" του σχολείου. Κάθε εκπαιδευτικός επέλεξε μία θεματολογία και δράσεις ανάλογες με τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Κατά την ολοκλήρωση του project όλοι οι μαθητές που "φοίτησαν" στην εν λόγω "Ακαδημία" πήραν την αντίστοιχη βεβαίωση "φοίτησης".

prosopikos xoros

Η διαθεματικότητα στην Φυσική Αγωγή και πως αυτή μπορεί να συμβάλλει στην επίλυση προβλημάτων που συναντά ο μαθητής κατά την καθημερινότητά του στο σχολείο, τόσο στο εσωτερικό  όσο και στο  εξωτερικό περιβάλλον της αυλής είναι το βασικό θέμα του προγράμματος.

Η διαθεματική διδασκαλία είναι δυναμική, βασίζεται στην αλληλεπίδραση και στην συλλογικότητα. Η επιτυχία της  εξαρτάται, σε μεγάλο βαθμό, από την ακρίβεια των πληροφοριών, οι οποίες πρέπει να είναι συναφείς, επίκαιρες και κατάλληλες  ηλικιακά.

 Μέσα από ένα διαθεματικό τρόπο προσέγγισης (Φυσική Αγωγή και μαθηματικά ) οι μαθητές μαθαίνουν να αντιμετωπίζουν ένα πρόβλημα, που συναντούν πολύ συχνά στην σχολική αυλή. Τα παιδιά των μικρών τάξεων κυρίως, δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν τον γενικό και προσωπικό τους χώρο στην σχολική αυλή.

Ο σχεδιασμός των μαθημάτων θα πρέπει να περιλαμβάνει δραστηριότητες διασκεδαστικές και ενδιαφέρουσες που θα  παρουσιάζουν στους μαθητές ουσιαστικές συνθέσεις μεταξύ των δύο επιστημονικών περιοχών.

Στόχος είναι οι μικροί μαθητές της Α΄ Τάξης να διδαχθούν και να ασκηθούν στην αποτελεσματική διαχείριση του χώρου τους. Να κατανοήσουν τον γενικότερο και προσωπικό τους χώρο, αναπτύσσοντας και διευρύνοντας την μαθηματική τους σκέψη. 

Επιμέρους στόχοι :

Α.Η δημιουργία θετικού κλίματος μάθησης, προσανατολισμένου στην προσωπική βελτίωση του κάθε μαθητή  «σε κάθε τι που κάνει».

Β.Η εφαρμογή της δεξιότητας αυτό-ρύθμισης

Γ.Η ενσωμάτωση διαθεματικών περιεχομένων

Δ.Η βιωματική προσέγγιση της διδασκαλίας 

Ε.Η ενίσχυση θετικών στάσεων από τους μαθητές για τα μαθήματα της Φυσικής Αγωγής, για τα μαθηματικά, για τους δασκάλους γενικότερα.

Όλα διδάσκονται μέσα από την κίνηση, που ως γνωστό   το 50% των ανθρώπων μαθαίνουν καλύτερα μέσω αυτής, αφού αποτελεί φυσικό μέσο μάθησης που προάγει μια ολοκληρωμένη αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών και των γνωστικών περιοχών.

Τα αποτελέσματα είναι τα παιδιά ,μέσα από την κίνηση να βελτιώσουν όχι μόνο την σωματοκιναισθητική νοημοσύνη, αλλά και την λογικομαθηματική, την διαπροσωπική, την γλωσσική κτλ. αποκτώντας ολόπλευρη, ισόρροπη και αρμονική ανάπτυξη. Για παράδειγμα έννοιες όπως ευθεία, διαγώνιος, κύκλος, ενοποιήθηκαν  με τα μαθηματικά και τα παιδιά κατέκτησαν ευκρινέστερα έννοιες γεωμετρικών σχημάτων και μαθηματικών…και όλα αυτά μέσα από παιγνιώδη μορφή διδασκαλίας (έτρεξαν σε ευθεία, περπάτησαν στο παραλληλόγραμμο γήπεδο του basket, χόρεψαν σε κύκλο, πήδηξαν τετράγωνο κάνοντας μία αριθμητική πράξη ). 

 (Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λαζαρίδου Αγγελική)

Το έργο εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Eramsus+ ΚΑ2019 "STEM CULTURE of 21st Century” που διοργανώνει το Δημοτικό Σχολείο Νέας Καρυάς και του Erasmus+ «Reflecting 4 Change» που διοργανώνει το ΙΕΠ. Πρόκειται για ένα poject στο οποίο συμμετείχαν διάφορες τάξεις τους σχολείου. Το project αποτελείται από ένα σύνολο δράσεων που υλοποίησαν η μαθητές κατά της "φοίτησή" τους στο "Nea Karya Science Lab Academy" του σχολείου. Κάθε εκπαιδευτικός επέλεξε μία θεματολογία και δράσεις ανάλογες με τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Κατά την ολοκλήρωση του project όλοι οι μαθητές που "φοίτησαν" στην εν λόγω "Ακαδημία" πήραν την αντίστοιχη βεβαίωση "φοίτησης".

 

kipouriki epistimi

Ο βασικός σκοπός του προγράμματος είναι να ενισχύσει το ενδιαφέρον των μαθητών  της Α'  Τάξης για τη φύση και το περιβάλλον, να παρέχει στα παιδιά τη δυνατότητα να σκέφτονται και να λειτουργούν ως συνειδητοί πολίτες και να τα βοηθήσει να κατανοήσουν την αλληλεπίδρασή τους με το περιβάλλον. Παράλληλα οι μαθητές διαπιστώνουν πώς καλλιεργείται η τροφή και μακροπρόθεσμα υιοθετούν έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Αντιλαμβάνονται τη σπουδαιότητα του νερού και της ηλιακής ενέργειας, ως πολύτιμα στοιχεία για την ανάπτυξη των φυτών. Αρχικά, ο δάσκαλος και οι μαθητές διάβασαν το βιβλίο ο «Τζακ και η φασολιά» και έπειτα βγήκαν στην αυλή του σχολείου και παρατήρησαν τα ελαιόδεντρα και τα υπόλοιπα δέντρα. Συζήτησαν για το χρώμα τους, τα φύλλα τους και τη σημασία του ποτίσματος και του ήλιου. Τις επόμενες μέρες ξεκίνησαν οι κατασκευές τους. Έσπειραν μικρά φυτά σε γλαστράκια και ο κάθε μαθητής ανέλαβε να φροντίζει το φυτό του. Κατασκεύασαν λαβύρινθους με κουτιά παπουτσιών και αρωματικά σουπλά με φύλλα. Επίσης, έφτιαξαν με πλαστελίνη και οδοντογλυφίδες το μόριο του νερού. Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη φύση και αντιλήφθηκαν τη σημασία των φυτών για την ανθρώπινη ζωή.

(Yπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Αντεδάκη Ευαγγελία)

Το έργο εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Eramsus+ ΚΑ2019 "STEM CULTURE of 21st Century” που διοργανώνει το Δημοτικό Σχολείο Νέας Καρυάς και του Erasmus+ «Reflecting 4 Change» που διοργανώνει το ΙΕΠ. Πρόκειται για ένα poject στο οποίο συμμετείχαν διάφορες τάξεις τους σχολείου. Το project αποτελείται από ένα σύνολο δράσεων που υλοποίησαν η μαθητές κατά της "φοίτησή" τους στο "Nea Karya Science Lab Academy" του σχολείου. Κάθε εκπαιδευτικός επέλεξε μία θεματολογία και δράσεις ανάλογες με τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Κατά την ολοκλήρωση του project όλοι οι μαθητές που "φοίτησαν" στην εν λόγω "Ακαδημία" πήραν την αντίστοιχη βεβαίωση "φοίτησης".

Συντονίστρια έργου: Καψάλη Δέσποινα

FLORINA2Τα παιδιά του σχολείου προκειμένου να δώσουν το δικό τους περιβαλλοντικό μήνυμα  «Ας κάνουμε το περιβάλλον δική μας υπόθεση και ας αλλάξουμε συμπεριφορές για έναν κόσμο όμορφο και καθαρό!!!» υλοποίησαν πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με σκοπό οι μαθητές να γνωρίσουν  τις έννοιες-όρους που συνδέονται άμεσα με το περιβάλλον σε σχέση με τη χρήση ενέργειας ώστε να γίνουν «ενεργειακά εγγράμματοι».

Με βάση τη στοχευόμενη μεθοδολογία υλοποίησης οι στόχοι  που επιτεύχθηκαν στο κομμάτι της προσομοίωσης  ήταν η απόκτηση θετικών στάσεων ως προς την ανάγκη εξοικονόμησης ενέργειας και η γνωστοποίηση εισαγωγικών εννοιών για το σχεδιασμό, την κατασκευή και τον προγραμματισμό ενός αυτοματοποιημένου οχήματος και την κατασκευή ενός ηλιακού  πάνελ  για τη  μελέτη του φωτοβολταϊκού φαινομένου.

Το σενάριο… Κατασκευάστηκε ένα φωτοβολταϊκό πάρκο  στο οποίο ένα ρομποτικό όχημα μεταβαίνει στο χώρο του πάρκου για έλεγχο.

     Χρησιμοποιήθηκαν:

  1. Μία πίστα διαστάσεων 2.4 μ. Χ 1.5 μ. στην οποία σχεδιάστηκε με μαύρη ταινία ο δρόμος  προς το πάρκο. 
  2. Ένα ηλιακό πάνελ το οποίο προσομοιώνει ένα φωτοβολταϊκό πάρκο.
  3. Δύο Led τα οποία αναπαριστούν  τα σπίτια που τροφοδοτούνται  με ηλεκτρικό ρεύμα πράσινης ενέργειας.
  4. Ένα   όχημα (basic rover  της lego) με δύο αισθητήρες χρώματος, έναν  για να ακολουθεί τη μαύρη γραμμή  ( ο δρόμος προς το πάρκο) και το δεύτερο για να ανιχνεύει και να  σταματάει στη στάση του πάρκου.

Για το βίντεο του STEM έργου πατήστε εδώ:

ΕΡΓΟ STEAM 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ - YouTube

 Υπεύθυνη εκπαιδευτικός προγράμματος: Σπέρκου Άννα (ΠΕ86)

 

                                                                         

 

 

REC2 Το Δημοτικό Σχολείο Νέας Καρυάς στο πλαίσιο του Eramsus+ ΚΑ2019 "STEM CULTURE of 21st Century”  που εκπονεί το σχολείο, υλοποίησε δύο έργα με θέμα τη Ρομποτική:

1.Έργο  eTwinning “REC: Renewable Energy & Coding” (Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί Καψάλη Δέσποινα, Κυριακίδου Ελένη). Το έργο υλοποιήθηκε παράλληλα στο πλαίσιο της υλοποίησης της δράσης STEAM 2.0 (που διενεργεί η Εθνική Υπηρεσία για τα βραβευμένα σχολεία eTwinning εγκαινιάζει) σε  συνεργασία με το σχολείο Społeczna Szkoła Podstawowa w Gzach της Πολωνίας. H θεματολογία του είναι σχετική με την ρομποτική και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αφορά δηλαδή τον 7ο Παγκόσμιο Στόχο (Φθηνή και Καθαρή Ενέργεια), τον 8ο Παγκόσμιο Στόχο (Βιομηχανία, Καινοτομία & Υποδομές) και τον 13ο Παγκόσμιο Στόχο (Δράση για το Κλίμα). 

 Ο υπερσύνδεσμος για το βίντεο είναι εδώ:

  1. Το πρόγραμμα STEAM με τίτλο "Ο DARXI στον Άρη" (Υπεύθυνη εκπαιδευτικός Καψάλη Δέσποινα).  

Ο υπερσύνδεσμος για το βίντεο είναι εδώ

https://youtu.be/x4O83YP99mY

 

Ear Saver 1GT a

Στο 1ο Γυμνάσιο Τρίπολης το σχολικό έτος 2020-21  η ομάδα των μαθητών/τριών “EarSaver-1GT” ασχολήθηκε  με την 3d σχεδίαση και εκτύπωση ενός πρωτότυπου τεντωτήρα μάσκας. Ο τεντωτήρας μάσκας είναι ένα εξάρτημα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κάνει πιο άνετη την πολύωρη χρήση των προστατευτικών μασκών κατά της covid-19.

Η ομάδα  “EarSaver-1GT”,  ερεύνησε, σχεδίασε, πειραματίστηκε και τελικά δημιούργησε μέσω τρισδιάστατης σχεδίασης και εκτύπωσης τον δικό της τεντωτήρα μάσκας. Με το σχέδιο της διακρίθηκε στη δεύτερη θέση στον 3ο πανελλήνιο διαγωνισμό ST3dM21 που διοργανώθηκε από την ερευνητική ομάδα ST3dM του τμήματος Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.  

Δέκα πρωτότυπους τεντωτήρες, η ομάδα  “EarSaver-1GT”, τρισδιάστατα εκτύπωσε και προσέφερε στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό του Εμβολιαστικού Κέντρου του Παναρκαδικού Νοσοκομείου Τρίπολης  ως ένδειξη ευχαριστίας για την προσφορά και το έργο τους. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τη δράση της ομάδας στην ιστοσελίδα: http://earsaver-1gt.weebly.com/

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Φωτεινή Βλαχοκυριάκου 

4

 3ο Δημοτικό Σχολείο Ν. Ιωνίας
 
 
Οι ομάδες Ρομποτικής του σχολείου 
 
 
 Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ρομποτικής 2014 – 2015
 
 
Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ρομποτικής 2017 – 2018
 
 
Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ρομποτικής 2018 – 2019
 
 
Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ρομποτικής 2019 – 2020
 
 
Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε εδώ.
 
To βιβλίο ''Αποθετήριο εκπαιδευτικών σεναρίων LEGO Education WeDo + Scratch'' που περιέχεται στον φάκελο   διανέμεται σύµφωνα µε την άδεια Creative Commons Attribution - Share Alike 2.0.  
 

 

reuse final

 Το έργο  εξετάζει την έννοια των «μηδενικών αποβλήτων». Οι μαθητές έμαθαν πώς να μειώνουν τα απόβλητα στην καθημερινή ζωή, πώς να καταναλώνουν λιγότερα και να χρησιμοποιούν τα απόβλητα με τρόπο διαφορετικό από την ανακύκλωση. Οι στόχοι του ήταν να τονιστεί η σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος και να ευαισθητοποιήσει σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι μπορούν να βοηθήσουν στη διάσωση του πλανήτη μας και να ενθαρρύνουν τους μαθητές να αναλάβουν δράση σε απάντηση στην υποβάθμιση του περιβάλλοντος.

Στο έργο αυτό, εκτός από το 14o Γυμνάσιο Καλλιθέας συμμετείχαν σχολεία από την Τουρκία, την Αρμενία, την Κροατία, την Πορτογαλία, την Ιταλία και την Ισπανία. Οι μαθητές που συμμετείχαν ασχολήθηκαν με διαφορετικά αντικείμενα, πέρα από τις STEM δραστηριότητες. Δημιούργησαν αφίσες, βρήκαν πληροφορίες, δημιούργησαν παρουσιάσεις, e-book, έργα στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch και βέβαια ήρθαν σε επαφή με τον προγραμματισμό ρομποτικής κατασκευής. Επίσης εξαιτίας της συνεργασίας  με εταίρους από το εξωτερικό, τα έργα των παιδιών είναι φτιαγμένα στην αγγλική γλώσσα.

Μερικές από τις δημιουργίες των μαθητών 1. Gigo, o Φωτεινός Παντογνώστης (βίντεο) Ρομποτική κατασκευή που προσομοιάζει το παιχνίδι: Φωτεινός Παντογνώστης. Οι ερωτήσεις είναι γραμμένες σε κάρτες από τους μαθητές https://youtu.be/p52VaWZ9tOk 2. Το παιχνίδι της Γης Earth Game (έργο στο Scratch με τη συμμετοχή πολλών μαθητών) Απαντήστε τις ερωτήσεις και ελέγξτε τις γνώσεις σας για την προστασία του περιβάλλοντος. 3. Earth Song (βίντεο) by Elvira and Sandy(μαθήτριες) Οι στίχοι είναι γραμμένοι από τη Σάντυ, τραγουδάνε η Ελβίρα και η Σάντυ και η μουσική είναι από ένα τραγούδι του αγαπημένου τους συγκροτήματος BTS Elvira Sandy's song with lyrics 4. e-Book για τον κύκλο ζωής διαφόρων προϊόντων Life Cycle of products - E-Book (η εργασία βρίσκεται από τη σελίδα 18 έως τη σελίδα 27)

Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε εδώ