Καινοτομία

Στην κατηγορία αυτή θα αναρτάται πρωτότυπο υλικό από εκπαιδευτικές επισκέψεις-εκδρομές και projects τύπου STEM και STEAM που έχουν εκπονηθεί από δημόσια ή ιδιωτικά Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

reuse final

 Το έργο  εξετάζει την έννοια των «μηδενικών αποβλήτων». Οι μαθητές έμαθαν πώς να μειώνουν τα απόβλητα στην καθημερινή ζωή, πώς να καταναλώνουν λιγότερα και να χρησιμοποιούν τα απόβλητα με τρόπο διαφορετικό από την ανακύκλωση. Οι στόχοι του ήταν να τονιστεί η σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος και να ευαισθητοποιήσει σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι μπορούν να βοηθήσουν στη διάσωση του πλανήτη μας και να ενθαρρύνουν τους μαθητές να αναλάβουν δράση σε απάντηση στην υποβάθμιση του περιβάλλοντος.

Στο έργο αυτό, εκτός από το 14o Γυμνάσιο Καλλιθέας συμμετείχαν σχολεία από την Τουρκία, την Αρμενία, την Κροατία, την Πορτογαλία, την Ιταλία και την Ισπανία. Οι μαθητές που συμμετείχαν ασχολήθηκαν με διαφορετικά αντικείμενα, πέρα από τις STEM δραστηριότητες. Δημιούργησαν αφίσες, βρήκαν πληροφορίες, δημιούργησαν παρουσιάσεις, e-book, έργα στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch και βέβαια ήρθαν σε επαφή με τον προγραμματισμό ρομποτικής κατασκευής. Επίσης εξαιτίας της συνεργασίας  με εταίρους από το εξωτερικό, τα έργα των παιδιών είναι φτιαγμένα στην αγγλική γλώσσα.

Μερικές από τις δημιουργίες των μαθητών 1. Gigo, o Φωτεινός Παντογνώστης (βίντεο) Ρομποτική κατασκευή που προσομοιάζει το παιχνίδι: Φωτεινός Παντογνώστης. Οι ερωτήσεις είναι γραμμένες σε κάρτες από τους μαθητές https://youtu.be/p52VaWZ9tOk 2. Το παιχνίδι της Γης Earth Game (έργο στο Scratch με τη συμμετοχή πολλών μαθητών) Απαντήστε τις ερωτήσεις και ελέγξτε τις γνώσεις σας για την προστασία του περιβάλλοντος. 3. Earth Song (βίντεο) by Elvira and Sandy(μαθήτριες) Οι στίχοι είναι γραμμένοι από τη Σάντυ, τραγουδάνε η Ελβίρα και η Σάντυ και η μουσική είναι από ένα τραγούδι του αγαπημένου τους συγκροτήματος BTS Elvira Sandy's song with lyrics 4. e-Book για τον κύκλο ζωής διαφόρων προϊόντων Life Cycle of products - E-Book (η εργασία βρίσκεται από τη σελίδα 18 έως τη σελίδα 27)

Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε εδώ

 

b28a61622 opt

Με τη λήξη της σχολικής χρονιάς 2020-2021 ολοκληρώθηκε  η συνεργασία eTwinning της ΣΤ2 τάξης με ευρωπαϊκά σχολεία στο πλαίσιο του έργου "ΜY ROBOT GARDEN". Ιδρύθηκε από την εκπαιδευτικό του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Νικολάου, Ελένη Ανδρουλάκη, με τη συμμετοχή τάξεων από Ιταλία, Πολωνία, Τουρκία, Πορτογαλία, Ουκρανία και από τη χώρα μας, από τη Ρόδο και τον Πύργο.

Σκοπός του έργου ήταν να συστήσει στους μαθητές τη βιωματική διαδικασία της ρομποτικής, δηλαδή  το σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία και τον προγραμματισμό «ρομπότ».

Ομάδες μαθητών διαφορετικών ηλικιών ακολούθησαν κοινά σχέδια μαθημάτων και ανέπτυξαν δημιουργικές δραστηριότητες οικολογικού περιεχομένου, με θέμα τα ζώα, τα φυτά, τον κήπο, τη φύση, χρησιμοποιώντας το LEGO® Education WeDo 2.0 Core Set συνδυάζοντας διαθεματικά και δημιουργικά τη Φυσική, την Τεχνολογία, τη Μηχανική τα Μαθηματικά (STE(A)M). Μέσα από την Lego εφαρμογή (app) για κινητές συσκευές, ακολούθησαν τη διαδικασία LEGO® Education Maker (Design) Process και χωρισμένοι σε ομάδες, ολοκλήρωσαν τις δραστηριότητες στις επιμέρους θεματικές:

Τρόποι έκφρασης/επικοινωνίας ζώων

Θηρευτές & θηράματα

Φυτά & Επικονιαστές

«Ταξίδεψαν» επίσης στο Διάστημα με αφορμή την εκτόξευση του Perseverance rover της NASA και ανακατασκεύασαν το δικό τους rover “Persi” με LEGO. Παράλληλα, εκφράστηκαν δημιουργικά μέσα από συνεργατικές δραστηριότητες κατασκευάζοντας καταφύγια ζώων, σκιάχτρα και απογείωσαν τη φαντασία τους με το Robot Cake, μια δραστηριότητα κώδικα χωρίς υπολογιστή, που διακρίθηκε στην Εβδομάδα Κώδικα!

Αποτιμώντας τη διαδικασία, τόσο οι μαθητές όσο και οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν, θεωρούν πως συνδυάζοντας όλα αυτά τα αντικείμενα μαζί η εκπαιδευτική ρομποτική μπορεί να προσφέρει:

  • αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση
  • δημιουργικότητα
  • συνεργασία με τα μέλη της ομάδας
  • παρατηρητικότητα
  • ερευνητικό πνεύμα
  • ικανότητα επίλυσης προβλημάτων
  • ικανότητα λήψης αποφάσεων
Ανάρτηση του έργου στο σχολικό blog
 
Ιnsects in my Robot Garden

https://youtu.be/M9BP7LCtA_s?t=2

 
A glowing snail

 

GERMSΈνα Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων Αγωγής Υγείας με εκπαιδευτική προσέγγιση STEΑM. Αξιοποιώντας την περιέργεια και το εσωτερικό κίνητρο που έχουν τα μικρά παιδιά για τη διερεύνηση του κόσμου που τα περιβάλλει, μαθητές και εκπαιδευτικοί στο 14ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας  επιχείρησαν να εξερευνήσουν τον αόρατο κόσμο των μικροβίων. Οι εκπαιδευτικές παρεμβάσεις μέσα από Προγράμματα Αγωγής Υγείας από την προσχολική κιόλας ηλικία, συνδέονται άμεσα με την υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής και τη διαμόρφωση επιθυμητών συνηθειών που επηρεάζουν την υγεία και την ποιότητα ζωής. Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε εδώ.

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Πηνελόπη Πέζαρου, Κωνσταντίνα Αρμενιάκου, Ευθυμία Ανδριώτη

ταναγρα

H πιλοτική πλατφόρμα https://etanagrea.wordpress.com/ δημιουργήθηκε στα πλαίσια του Μαθητικού Διαγωνισμού του 2ου Μαραθώνιου Καινοτομίας City Challenge Crowdhackathon #smartcity (http://crowdhackathon.com/smartcity2/), που διοργανώθηκε τον Ιούνιο του 2018 στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Η πλατφόρμα αυτή, που υλοποιήθηκε από ομάδα ευφάνταστων μαθητών του Γενικού Λυκείου Σχηματαρίου, είχε ως στόχο την ανάδειξη του πλούτου του δήμου Τανάγρας σε συνδυασμό με τη διοργάνωση μίας σχολικής εκδρομής, ώστε τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές να είναι μία ευχάριστη, δημιουργική εμπειρία, και όχι μία απλή επίσκεψη σημείων ενδιαφέροντος.

Με αυτή τη λογική, ο επισκέπτης είχε δύο δυνατότητες να επισκεφθεί την πλατφόρμα:

  1. Η μία επιλογή ήταν μέσω διαδρομών, με δύο δυνατότητες:
    1. Στη μία δυνατότητα, ο επισκέπτης, θα έδινε κάποιες πληροφορίες σε σχέση πχ με την ώρα και το κόστος που διαθέτει και η πλατφόρμα θα του έβγαζε την κατάλληλη διαδρομή. Υλοποιήθηκε μία ενδεικτική διαδρομή, κατά την οποία εμφανίζεται ο χάρτης με τα σημεία που προτείνονται βάση των πληροφοριών που θα έδινε ο χρήστης, καθώς και βασικές πληροφορίες για αυτά:

https://etanagrea.wordpress.com/%ce%b5%ce%bd%ce%b4%ce%b5%ce%b9%ce%ba%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%ce%b4%cf%81%ce%bf%ce%bc%ce%ae/

b. Στην άλλη δυνατότητα, ο επισκέπτης απλά θα επέλεγε ποια τοπόσημα θέλει να επισκεφθεί από ένα κατάλογο σημείων ενδιαφέροντος: https://etanagrea.wordpress.com/%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%ac%ce%bb%ce%bf%ce%b3%ce%bf%cf%82-%cf%83%ce%b7%ce%bc%ce%b5%ce%af%cf%89%ce%bd-%ce%b5%ce%bd%ce%b4%ce%b9%ce%b1%cf%86%ce%ad%cf%81%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%bf%cf%82/

Σε αυτά όμως τα σημεία ενδιαφέροντος, θα υπήρχε εκπαιδευτικό υλικό, ώστε μαθητές και εκπαιδευτικοί να τα επισκεφθούν με μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Για παράδειγμα, στο τοπόσημο με το Μουσείο Τανάγρας και τις Ταναγραίες κόρες δημιουργήθηκαν κόμικ, παζλ, αντίστοιχο βίντεο και λινκ με χρήσιμο υλικό: https://etanagrea.wordpress.com/%cf%84%ce%bf-%ce%bc%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b5%ce%af%ce%bf-%cf%83%cf%87%ce%b7%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1%cf%81%ce%af%ce%bf%cf%85/

  1. Η δεύτερη επιλογή ήταν μέσω παιχνιδιών:

Αρχικά σε ένα πίνακα ανακοινώσεων, όλοι οι μαθητές που θα επισκέπτονταν το δήμο  θα ανέβαζαν φωτογραφίες και εντυπώσεις https://padlet.com/ntemoum/discover_e_tanagrea, ενώ θα υπήρχε και πλήθος παιχνιδιών με θεματολογία σχετική με τα σημεία ενδιαφέροντος του δήμου: https://etanagrea.wordpress.com/%ce%b1%ce%bd%ce%b1%ce%ba%ce%b1%ce%bb%cf%8d%cf%80%cf%84%cf%89-%cf%84%ce%bf-%ce%b4%ce%ae%ce%bc%ce%bf-%cf%84%ce%b1%ce%bd%ce%ac%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%82-%cf%80%ce%b1%ce%af%ce%b6%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b1/

Ο επισκέπτης, θα είχε επίσης τη δυνατότητα να δει βασικές πληροφορίες όπως πχ καταλύματα, σημεία εστίασης, ημερολόγιο με τα βασικά γεγονότα που γίνονται στο Δήμο, πχ Tanagraair show, αλλά και τους βασικούς λόγους για τους οποίους αξίζει κανείς να επισκεφθεί το δήμο Τανάγρας. Στοιχεία που υλοποιήθηκαν στο δεξί υπομενού της πλατφόρμας.

arrow racers

Οι 15οι παγκόσμιοι τελικοί του διεθνούς STEM μαθητικού διαγωνισμού F1 in Schools διενεργήθηκαν τον Νοέμβριο του 2019 (22/11 με 29/11) στο Abu Dhabi, με τη συμμετοχή 55 ομάδων από όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων η Ελλάδα και Κύπρος. Την Ελλάδα εκπροσώπησαν τρεις ομάδες, οι οποίες δημιουργήθηκαν από τη συνεργασία 6 σχολικών μονάδων (3 ιδιωτικών και 3 δημόσιων). Η ομάδα Alacrity Dynamics, αποτελούμενη από μαθητές από την Εράσμειο Ελληνογερμανική Σχολή και το 2ο Ενιαίο Λύκειο Αλίμου, η ομάδα Arrow Racers, αποτελούμενη από μαθητές από την Εκπαιδευτική Αναγέννηση και το 1ο Γενικό Λύκειο Πανοράματος Θεσσαλονίκης και η ομάδα Anemos Racing, αποτελούμενη από μαθητές του Κολλεγίου Ανατόλια στη Θεσσαλονίκη και από φοιτητές του ΕΜΠ. Την Κύπρο εκπροσώπησαν οι ομάδες Arrow (Αγγλική Σχολή, Λευκωσίας) και Orion (Heritage School, Λεμεσός). Στους αγώνες συμμετείχε και η ομάδα διεθνούς συνεργασίας Pixel, αποτελούμενη από μαθητές από την Ελλάδα (3ο Γενικό Λύκειο Σερρών) και Κύπρο (Αγγλική Σχολή, Λευκωσίας).

 Τα παρακάτω links είναι video από την βραδιά της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων και της απονομής του βραβείου ‘Fasted Car Award’ στην ελληνική ομάδα Arrow Racers, καθώς και videos από την συμμετοχή των ομάδων από Ελλάδα και Κύπρο.  

F1 in Schools World Finals 2019 – Arrow Racers (Greece) - Pit Display Interview:  https://youtu.be/Umz5A3humoE

F1 in Schools World Finals 2019 – Alacrity Dynamics (Greece) - Pit Display Interview:   https://youtu.be/Wy0FATQwu0s

F1 in Schools World Finals 2019 – Anemos Racing (Greece) - Pit Display Interview:   https://youtu.be/2OLez_QhkqQ

F1 in Schools World Finals 2019 – Arrow Racers - Races Day 1: https://youtu.be/HLmvh4-3Xc0

F1 in Schools World Finals 2019 – Arrow Racers - Races Day 2: https://youtu.be/zD2L_5g18w4

F1 in Schools World Finals 2019 – Awards Ceremony – Greece - Fastest Car Award: https://youtu.be/yGPyQ1j1oxI

Tα παρακάτω links είναι video από την συμμετοχή των ελληνικών ομάδων Gravity Force (ΓΕΛ Φυλής και 1ο ΓΕΛ Μοσχάτου) και NewGen Motors (ΓΕΛ Φιλόθεης) στους παγκόσμιους τελικούς του STEM προγράμματος 4x4 in Schools, το 2019  και από την βραδιά της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων (1η θέση η ελληνικής ομάδα NewGen Motors) και της απονομής του βραβείου Καλύτερης Μηχανικής Κατασκευής για το 4x4 όχημα της ελληνικής ομάδας Gravity Force.  

4x4 in Schools World Finals 2019 - Gravity Force - Pit Display Interview: https://youtu.be/eBFq0pEaE74

4x4 in Schools World Finals 2019 - NewGen Motors - Pit Display Interview: https://youtu.be/kP-bw7KCkOk

4x4 in Schools World Finals 2019 – Award Ceremony - Greek Teams Prizes: https://youtu.be/yYAcoubwe5

Μπορείτε να δείτε την διαχείριση έργου του 7ου ΔΣ Νέας Σμύρνης, του 2ου Ενιαίου Λυκείου Αλίμου και του 1ου Πειραματικού Λυκείου Θεσσαλονίκης.

Επίσης μπορείτε να δείτε εδώ μια σύντομη παρουσίαση των δύο προγραμμάτων F1 in Schools και 4x4 in Schools.

Solomos

Εκπαιδευτικές Επισκέψεις 14ου Νηπιαγωγείου Κέρκυρας
 
 
Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί:
Πηνελόπη Πέζαρου
Κωνσταντίνα Αρμενιάκου 
Ευθυμία Ανδριώτη

city

Το σχέδιο μαθήματος με τίτλο «Kατασκευάζοντας μια πόλη» πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+  που υλοποίησε το 2ο  ΔΣ Χίου με θέμα: “Full STEAM Ahead For Better Education”  το διάστημα 2016-2019.  Η οδηγία που δόθηκε στα παιδιά ήταν : « Ελάτε να φτιάξουμε το μοντέλο μιας πόλης»

 1ο Βήμα (Καταιγισμός ιδεών)

Ζητείται από τα παιδιά να δώσουν τις ιδέες τους για τη δημιουργία μιας πόλης.

 Τι χώρους πρέπει να προβλέψουμε;

Πώς να είναι οι δρόμοι και πλατείες;

 Τι κτίρια  πρέπει να έχει; Πώς να είναι τα κτίρια;

Καταγράφουμε τις ιδέες τους και ζητάμε να τις σχεδιάσουν.

2ο Βήμα

1. Δίνονται κομμάτια ξύλου και ζητείται να τα χρωματίσουν για να  φτιάξουν κτίρια

2. Δίνεται το σχέδιο της πόλης σε χαρτί Α3. Αξιοποιήσαμε τις ιδέες και τα σχέδια που έφτιαξαν. Το σχέδιο είναι σε κλίμακα 1:10

3. Οι μαθητές μετρούν τις διαστάσεις των χώρων, των δρόμων κλπ.

4. Μετατρέπουν τις διαστάσεις του σχεδίου στις πραγματικές διαστάσεις της κατασκευής.

5. Επιλέγουν τα όργανα που θα χρειαστούν για τη χάραξη του σχεδίου στον εξωτερικό χώρο που επιλέχθηκε (Σκοινί για κύκλο, γνώμονας, χάρακας, μεζούρα)

6. Αποτυπώνουν στο έδαφος το σχέδιο

7. Τοποθετούν τα κτίρια

8. Διακοσμούν την πόλη

Εκπαιδευτικοί : Τέττερη Πολίνα Στ1 Ανδριανάκη Άρτεμις Στ2

Για περισσότερες πληροφoρίες δείτε εδώ.

Επιστήμες που εμπλέκονται/ δεξιότητες που καλλιεργούνται: Περιβάλλον (προδιαγραφές πόλης-κοινωνιολογία) /Αριθμητική- Γεωμετρία(υπολογισμός κλίμακας – αναλογίες- μέτρηση-)/ Μηχανική (σχέδιο)/Τέχνες ( χρωματισμός κτιρίων-καλλωπισμός πόλης)

Μεθοδολογία: επίλυση προβλήματος, βιωματική μάθηση, ομαδοσυνεργατική

 

 Στην ιστοσελίδα του προγράμματος στο E-Twinning θα βρείτε μεγάλο μέρος από τα έργα του σχολείου  (διδασκαλίες με outdoors activities και με to STORYLINEhttps://twinspace.etwinning.net/23298/pages/page/142324

 

freiburg

Το Freiburg im Breisgau είναι ένα υπόδειγμα Πράσινης πόλης. Οι δημοτικές αρχές της πόλης με τη συναίνεση των πολιτών πραγματοποίησαν μια σειρά από πράσινες παρεμβάσεις κάνοντας την πόλη απόλυτα φιλική προς τον άνθρωπο, ιδίως στους πεζούς και στους ποδηλάτες.
Το Κολλέγιο Ανατόλια, στη σειρά των εκπαιδευτικών ταξιδιών του επισκέφτηκε επανειλημμένα την πόλη και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά και να μελετήσουν τις εφαρμογές της πράσινης προσέγγισης. 

Δείτε το αρχείο για περισσότερες λεπτομέρειες.